logo hazırlama
Ağustos 2, 2022 Uncategorized No Comments
Logo nedir? Lafız anlamı olarak köken muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak teamülletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği kabil, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara malik mümkün.
Sorusu sorulduğunda lügat anlamının haricinde, biryoğun logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan kişi veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı bayağı önemlidir. Sair taraftan logo dizayn çalışmasını meydana getirecek kişi veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çalışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, teamülletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş sahaı ile faaliyette kâin şirketler ciğerin daha çok tercih edilebilir. Sessiz bir sektörde çalışkanlık gösteren teamülletmelerin çoklukla logoları kolü oyun değer. Ancak yekten lüks kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler ciğerin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan sahi marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza zinde adımlarla devam edebilmek yerine “logo dizayn” çalışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) rapor değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir zahirte tanınmasını sağlayıcı teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, palas anlaşılır, sınırırlanması palas, mümkün evetğunca azca adetda renkten oluşvarlıkıdır. Her çbedel baskı ve kısım tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok şanlı ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa saika vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya şanlı zarar verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine mütenasip olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katıaralık lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem dahi akılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da şirket ciğerin logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu fen çok önemlidir.