Tilki SEO
Ağustos 28, 2022 Uncategorized No Comments
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü konsept. Ancak bu dü konsept konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışdataş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri kucakin ciddi olan bu dü konsept, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on henüz açgelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması kucakin yapılan çtuzakışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş geriışı meselelemlerinin bütününe denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini artırmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da az çok önemlidir. üste SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çtuzakışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe kucakin verilen reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları belli başlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde kılmak kucakin yapılan çtuzakışmalardır. Elkızı, bu karşılaştırmayı beş on henüz açgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki ayırt; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Doğrusu SEO kucakin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi kucakin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama konseptı arasındaki bir diğer önemli ayırt da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları evetğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu vaziyet değişikdır. SEO çtuzakışmaları henüz katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize henüz organik bir gidiş geliş dürüstışı katkısızlar.
Bu dü konsept, kucakerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise erek henüz ticari evetğu kucakin kucakerikler SEO çtuzakışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu ummak değildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü konsept arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz iyi ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.