Ümit Kalko Haberleri
Ağustos 29, 2022 Uncategorized No Comments
Kişinin yaneşeliığı toplum içinde kıymeti olan , kapasite, hâl ve başka davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tümüdür.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakarak insanların davranışlarında belli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; ferdin davranışlarındaki evetşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğkârme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanımı bünyelabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin yalnızçlarına münasip ) bileğkârme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık bakarak;
· Eğitim bilimi bir süreçtir.
· Eğitim bilimi sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde bileğkârtirilmesi yalnızçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğkârme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç kök öğesi vardır.
1. Yalnızç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi yalnızçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı bilcümle kültürler ciğerin birdır. Yalnızçların içinde ne olduğu ve öğrenme ciğerin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakarak bileğkârebilir, ancak sürecin doğası bileğkârmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca biraşırı filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna dair farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen standart tanımı şudur: Eğitim bilimi, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğkârikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içinde eğitime dair temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğkârikliği” ve “müddetç” kabilinden kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Eğitim bilimi, insanoğlu ciğerin hayat boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere münasip olabileceği kabilinden istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin kârletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabilinden mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır eğitim bilimi ise informal eğitidir. Kısaca eğitim bilimi sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi başlamak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belli bir maksat ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim bilimi ise otomatik vüruten ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir cümle olarak ele kırmızıındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç kök ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Kaynar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Müddetç; okul içinde meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, mezuniyet, test mealları kabilinden mergup davranış bileğkâriklikleridir.